DIY

Meerdere mensen hebben mij gevraagd of ik wilde vertellen hoe ik het kerstboompje heb gemaakt. Dus bij deze. Allereerst een foto waar je waarschijnlijk beter op kunt zien wat ik gedaan heb. 

Benodigdheden/Supplies: piepschuim kegel, grijze oase, tilantia, rolletje ijzerdraad, dennenappels, doosje/kistje mos, krammetjes, allemaal te koop bij tuincentrum Intratuin. Een paar touwtjes heb je vast wel thuis. Gebruik een jardinière of bv een leuke bloempot. Een stokje is er wel in de natuur te vinden.

Werkwijze: Bedek de hele kegel met plakjes mos, omwikkel dit met ijzerdraad, lastige stukjes kun je vastzetten met een krammetje. Vul de jardinière met de grijze oase, en snijd het bij, zodat het mooi past. Steek het stokje met de ene kant in het midden van de oase en de andere kant druk je in de onderkant van de kegel. Een plukje tilantia maak je met een paar krammetjes vast aan de onderkant van de kegel. Vervolgens doe je touwtjes om de dennenappels en zet die vast aan de onderkant van de kegel. Tenslotte bedek je de grijze oase met mos. En klaar is je kerstboompje. Je kunt er natuurlijk nog spuitsneeuw of glitters opdoen. Dit heb ik gemaakt naar een voorbeeld van Home Sweet Home and Garden dat twee jaar geleden in Liefde voor Brocante stond.

Van het materiaal dat overgebleven is kun je bv nog leuke kransjes maken, dit zal ik t.z.t. nog laten zien.

Ik ben te volgen op instagram karin_profijt

Reacties

Populaire posts van deze blog

Christmas…