Nog meer beren

De grote oude beer heb ik, voor een paar euro, bij de kringloop gekocht. Eenmaal buiten in het daglicht zag ik tot mijn grote schrik dat de beer een kleur had, een soort onbestemd geel/oranje, dat totaal niet bij de rest van mijn spullen zou gaan passen. Maar om nou een beer van een paar euro terug te brengen vond ik ook een beetje gênant. Dus moest ik er maar het beste van maken en ging ze mee naar huis. En inderdaad door haar kleur, kan zij ook niets aan doen, viel ze vreselijk uit de toon. Aangezien ik niet voor 1 gat te vangen ben, heb ik haar maar gedoopt. In de thee weliswaar, en ja hoor, ze kreeg een mooi kleurtje alsof ze een paar dagen naar de zon was geweest. Helemaal goed! Met een jurk aan en bruidssluier op en een heerlijk geurend bosje lavendel in haar pootje heeft ze nu een prominent plekje gekregen op de 61 jaar oude linnenkast die mijn ouders bij hun trouwen hebben gekocht en die ik koester...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Christmas…