Display

Ik kan het niet laten.... Alweer een hoekje gemaakt voor Pasen. Super simpel. Ik heb het gemaakt op een jardinière, een soepterrine of een potje is natuurlijk ook goed, Deze krans had ik nog liggen van vorig jaar. In deze tijd, nu alle winkels gesloten zijn, is het lastig om aan de juiste materialen te komen. Normaal maak ik de krans gewoon zelf. Dan koop ik een strooien krans (kost nog geen euro) bij de Action. Daarna ga ik naar een tuincentrum en koop daar mijn benodigdheden om om de krans te doen. Je kunt er bv mos, buxustakken of dunne buigbare paastakken kopen (dunne takjes uit het bos is natuurlijk ook goed) neem bij het tuincentrum gelijk een rolletje wikkeldraad mee, en je kunt beginnen. Leg je gekozen materiaal altijd dakpansgewijs op de krans. Lange takken natuurlijk in stukken, van ongeveer tien centimeter, maken. Omwikkelen met ijzerdraad en dan pak je het volgende plukje weer. Gewoon telkens met je rolletje ijzerdraad doorwikkelen (niet afknippen). Zo ga je de hele krans rond totdat je geen stro meer ziet, dan kun je het ijzerdraad afknippen. Nu de binnenkant van je pot vullen met oude kranten of iets dergelijks (anders zakken je eieren weg) leg je krans op de pot en leg de eieren erin, hoeven natuurlijk niet zulke groten te zijn. Gebruik je kleine eieren, leg dan bovenop het krantenpapier nog wat stro (omdat je anders het krantenpapier ziet). En klaar is je paasstukje!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Christmas…